3.2.2009 - Ledy na Smrku
V pondělí po stěně jsme byli omrknout ledy na Smrku. Více zde.
3.2.2009 - Stěna Rožnov
Konečně jsem přidal komentář k metodickému setkání v Rožnově (tady) a samozřejmě jsem připojil i fotky.

Zprávy z akcí v roce 2006 Rok 2009 | Rok 2008 | Rok 2007 | Rok 2006
Rekapitulace 2006 Účastníci: Členové oddílu Termín: rok 2006
Co se týče událostí kolem našeho oddílu, událo se toho v roce 2006 na naše zvyklosti poměrně hodně. Tak to vezmu pěkně od začátku. Jako první velký počin bylo spuštění tohoto webu. Stalo se tak 1. února. Sliboval jsem si od toho trochu více, ale pořád doufám, že se to zlepší:)
A pak už následovaly akce sportovní. Začátkem února Lavinový kurz v Žiarské dolině (Balcici, Honza a Mury), ještě v únoru přejezd Orlických hor a Jeseníků na běžkách (Balcici) a poslední mi známá akce v zimě byl dubnový skialpový víkend v Nízkých Tatrách (Jara Balcik).
Pomalu se nám oteplovalo a přišly na řadu výlety letní. Začátkem června to byla lezecko poznávací cesta na Korsicu (Honza, Nina, Honza a Radka), v srpnu se vydali Honza Matúš a Honza Dobečka za lezením do Chorvatska (Brela a Omiš) a o měsíc později pak Honza Matůš se Zdeňkem Holomým podnikli "Nostalgický lezecký výjezd" do Vysokých Tater na Volovku. V půlce září se Jana Slačíková vydala do Rakouska (Intersport Klettersteig na Grosser Donnerkogel, Johann Klettersteig jižní stěnou Dachsteinu) a o pár týdnů později pro změnu do Itálie (dvoudenní trek - ferrata kolem Sorappis, ferrata Strobe na Punta Fieme). Lezlo se také u nás (Kozel ve Chřibech, Žďárské vrchy, Štramberk, Srbsko, Hlubočepské plotny, most ve Frenštátě, Stránská skála, ...), na Slovensku (Pajštůn, Sulov, ...), ale i na umělých stěnách (v Brně - Free Sport, Pod P.vrchem, v Kuřimi, v Praze - SC Palmovka, Lokalblok).
A aby nezůstalo jen u lezení, zmíním se i o cyklistech. Převážně tedy Martin Knápek, Jirka Mynář a Peťa Kalina. Někteří si mohou připsat i účast na závodech (Kopřivnický drtič, Demša Tour, Lubina, Bike Manie, Beskyd Tour, ...).
Na závěr roku proběhla schůze oddílu, kde bylo řečeno spoustu zajímavých věcí, a v prosinci jsme se mohli zúčastnit již tradičního Běhu do vrchu.
To by mohlo být asi vše. Omlouvám se všem, jejichž akce jsem zde neuvedl, ale je pravděpodobné, že o nich vůbec nevím. Na závěr mi dovolte jedno přání: ať je v průběhu celého roku 2007 o čem psát:) Tak se všichni snažte, cestujte, lezte, lyžujte, potápějte se, ale hlavně ve zdraví, podobně jako v roce 2006. A nezapomeňte se o tom pochlubit prostřednictvím tohoto webu. H.
Běh do vrchu 2006 Účastníci: mnoho lidí:) Termín: 2.12.2006
O víkendu proběhl již 37. ročník tohoto závodu. Zůčastnilo se jej 265 běžců na dlouhé trati (z toho 49 horolezců) a 24 dětí, které běžely 1200m. Počasí bylo pro běžce docela příznivé, neboť cestu nepokrýval sníh a teplota neklesla pod bod mrazu. Proto ani silný vítr v některých místech trati nemohl pokazit tento závod. Co se týká organizace, dle mého názoru se ani tady nedá nic vytknout. Neslyšel jsem žádnou prřipomínku ani stížnost na pořadatele. Odbavení před startem proběhlo velmi hladce, časomíra fungovala perfektně, výsledky byly vyvěšeny velmi brzy a na vyhlášení se také příliš nečekalo. Jako krátkou rekapitulaci uvádím výsledky členů našeho oddílu:

Pořadí Jméno a příjmení Dosažený čas
120. 22.  Matěj Obšil 34:41
122. 23.  Honza Pícha 34:44
153. 30.  Jara Balcar 37:08

Na tradičním ukončení závodu v Bufetu U lanovky pak bylo možné vyslechnout zajímavou přednášku Jakuba Havlíčka, který nám odprezentoval nové materiály použivané při ošetřování běžných i méně častých zranění. Poté následovala přednáška o lavinách (Balcik a Honza), kterou jsme definitvně letošní ročník uzavřeli. ...fotky z akce
Frenštátský viadukt Účastníci: Jara, Honza a Peťa Kalina Termín: 11.11.2006
Po páteční schůzi našeho oddílu mě napadlo zajít na most ve Frenštátě (u koupaliště). Vetšina z Vás asi ví, že tento viadukt je možné použít jako cvičný lezecký terén. Trénovat se tam opravdu dá, a to i s lanem. Není ale vhodné spoléhat se na osazené jištění, protože chvění mostu způsobené vlaky může zapříčinit uvolnění některých nýtů. Pro ty, co most neznají, přikládám pár fotek.
Sulov Účastníci: Mury, Jara, Radka a Honza Termín: 28.9. - 1.10.2006
Tentokrát jsme vyjeli za lezením na Slovensko. Jelikož jsme měli 4 dny volna, zvolili jsme sulovské skály. Počasí bylo úžasné, obtížnost vylezených cest docela vysoká (aspoň na nás - VII), kemp levný, zařízení restauračního typu příjemné a věci nám zůstaly všechny.. Co víc si můžeme přát:) ... fotky z akce
Vysoké Tatry Účastníci: Balci a Balcy Termín: 9.9. - 15.9.2006
Týden mezi 9. a 15. zářím vyjeli Jara a Honza Balcarovi na lezecko-turistický výlet do Vysokých tater. Lezli v oblasti Mengusovské doliny a bydleli nejdříve na terase hotelu při Popradském plese (zadarmo:), potom na chatě na Rysech (za peníze). Za tu dobu vylezli lehčí cesty obtížnosti III na Ošarpance, Český štít, Voliu vežu a Žabího koně, a na závěr si dali turistický výšlap na Kriváň. Bylo tam prý krásně hlavně kvůli lidem, které potkali (Viktora Kořízka - instruktor z lavinového kurzu, Josefa Rakoncaje, Igora Kollera, Jaryka a hlavně chatárku z chaty na Rysech). Navíc jim parádně přálo počasí. ... fotky z akce
Pajštún Účastníci: Radka, Honza, Bobo a Ema Termín: 9.9.2006
V sobotu jsme zajeli otestovat skály pod zříceninou hradu Pajštůn. Je to pěkné lezení po vápně nedaleko Bratislavy, které je na nástupech cest střední obtížnosti docela oklouzané. Cesty jsou v rozmezí obtížností od 4 až po 10-. Občas tam bývá docela dost lidí, ale zalozit se tam dá pěkně. Tady je ještě odkaz na průvodce: Pajštún. ... fotky z akce
Chřiby, Žďárské vrchy Účastníci: Radka, Honza, Balcici Termín: 16.8. - 20.8.2006
Od středy do pátku jsme podnikli další výlety za lezením. Ve středu jsme opět navštívili skály ve Chřibech, a to konkrétně Kozla, ve čtvrtek Skály pod Barborkou. Následující dva dny jsme ztrávili na Vysočině na Pasecké a Bílé skále. Závěrečný den jsme opět dojeli na Kozla. Stálo by za to dovolenou ješte prodloužit, ale po pěti dnech už toho máte opravdu dost:)
Kopřivnický Drtič 2006 Účastníci: Petr Kalina Termín: 12.8.2006
V sobotu se Petr Kalina zůčastnil poloorientačního nezávodního hobby maratonu Kopřivnický drtič. Start i cíl byl v Kopřivnici na letím stadionu a na účastníky čekala trať o délce cca 120km s převýšením cca 3000m. Startovalo se v 7.30 ráno a Petrovi se podařilo objet všechny kontroly (celkem 7). Do cíle dorazil v 19:53 jako 39., který projel celou trať. ... fotky z akce
Lezení na Kozlovi Účastníci: Honza, Radka, Jara Balcik Termín: 31.7.2006
V neděli jsme si vyjeli zalozit na pěknou skálu nedaleko od brna - na Kozla. Je to tzv. moravský písek. Cesty jsou v obtížnostech od 3 a 4 až po nějaké 9. Nám se podařilo vylézt nějaké 5 a 5+, docela jsme se potrápili v ceste 7- a na závěr se mi a Jarovi podařilo vylézt cestu Svatební za 7 s horním jištěním. Docela podařený den, který ukončila malá večerní grilovačka u nás na zahradě:) ... fotky z akce
Korsica 2006 Účastníci: Honza, Radka, Balcik, Nina Termín: 30.6. - 9.7.2006
Zájezd na Korsicu byl opravdu podařený. Počasí vyšlo parádně. Pršelo pouze jeden den a to asi 1 hodinu. Bohužel zrovna v tu dobu jsme se trápili na skalách. Co se týká dalšího lezení, už to tak slavné nebylo. Vlastně už žádné další lezení se nekonalo. Většinou jsou lezecké stěny přímo na slunci, a to opravdu lézt nejde, nebo se našel jiný program. Takže vlastně ze sportovního hlediska je asi nejhodnotnější počin výstup na Paglia Orbu 2525m. ... fotky z akce
Poslední skialpy - NT Účastníci: Balci, Luboš Dobšík Termín: 28.4. - 1.5.2006
Poslední lyžování bylo naplánováno do Nízkých Tater s pobytem na Chatě pod Ďumbierom. Něco málo se najezdilo, ale špatné počasí nás bohužel donutilo odjet domů už v neděli. Snad někdy příště. ... fotky z akce
Lavinový kurz - Tatry Účastníci: Balci, JeB, Honza, Mury Termín: 11. - 14.2.2006
Akce se konala v ústí Žiarské doliny na chatě Kožiar. Praktická výuka probíhala v Žiarské dolině v Roháčích, v Nízkých Tatrách na Chopku, ve Vysokých Tatrách ve Velké studené dolině, u Popradského plesa a v Mengusovské dolině. ... celý článek ... fotky z akce